9 Kasım 2010 Salı

Ekim ayı etkinlikleri ve Kasım’ın getirdikleri-2



Ekim ve Kasım ayında katıldığım konferans izlenimlerime devam…
Ardından, 18-19 Ekim tarihlerinde İstanbul Modern Müzesi’nde düzenlenen IPZ konferansının 2. Gününe katılabildim. Youth Republic’in üniversite öğrencilerinin yoğun katılımını desteklediği oturumlarda, yer bulup dinlemek yerine, networking yapmak daha keyifliydi sanırım. 20 Ekim’de İzmir Ticaret Odası’nın davetlisi olarak, memleketim olan İzmir’de İş Dünyası’nda Eticaret toplantısında konuk konuşmacıydım.



İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden Dr. Kaan Kurtel, eticaret için iş stratejilerinden, Kadir Has Üniversitesi’nden Doç Dr. Savaş Bozbel eticaretin hukuki boyutlarından, Netsis Yazılım’dan Erhan Keşfeden eticaret uygulamaları ve geleceğinden, Ereyon’dan Aziz Ülkü, Neticaret’ten Arif Sarı ve Dedeoğlu Bilgi İşlem’den Okan Dedeoğlu ise son dönemde yarattıkları eticaret başarı öykülerinden gururla söz ettiler. 23 kategoride 150.000 ürünle 310.000 üyeye hizmet veren Ereyon Genel Müdürü Aziz Ülkü, İzmir’de kurulmuş ve büyük eticaret siteleri arasında yerini almış Ereyon’un başarısının sırrını şöyle açıkladı: Çözülmemiş bir tane bile müşteri şikayetimiz yok!



Eticaretin büyümesinin önündeki en büyük engelin güven olduğunu belirtirken, güvenli eticaretle ilgili ETİD üyeleri ve THY’nin de destek verdiği 1,5 Milyon USD değerindeki reklam yatırımının çok yakında offline ve online mecralarda yayına başlayacağının müjdesini verdi. İzmir ve çevresi, 2011 yılında, Izmir Ticaret Odası’nın da desteğiyle, eticaret alanında yeni gelişmelere sahne olacak gibi görünüyor. Olmaması için bir neden göremiyorum, doğrusu…

Ekim ayının son etkinliği, 26 Ekim’de Doğuş Medya Grubu tarafından düzenlenen ve Seth Godin’in canlı yayınla katıldığı Yeni Medya konferansı idi. Maalesef katılamadım ama, Wired Dergisi Editörü Chris Anderson’ın 5 yıl sonra basılı dergi çıkarmayacağız sözünü, konferansa katılan tüm arkadaşlarımdan duydum.
Kasım ayı benim için güzelliklerle geldi. Digitalage dergisi Kasım sayısıyla birlikte verilen Eticaret, Satışta Tsunami Etkisi kitabımı tüm bayilerde bulabilirsiniz. Sonrasında, bence sezonun en kalabalık ve en etkili diyebileceğimiz 3 Kasım’da Webrazzi Summit’e katıldım. Bir çok güzel sunumdan en çok ilgimi çekenler, Garanti Bankası’nın PayPal’e rakip olarak BonusPay çıkarması, Grupanya’nın yakın zamanda mobil ödemeye geçeceği, mikro ödeme yöntemlerinin 2011 yılında gelişeceği, Limango’nun 750.000 ve Şehir Fırsatı’nın 960.000 üyesi olduğu, Şehir Fırsatı’nın Ferrari kampanyasının 1 trilyonluk bir hacim oluşturduğu ve 1200 civarında işletmeyle çalıştığı, Limango’da iade oranının %2’lerde olduğu, Iştcell ile yakon zamanda yapacakları kampanyayı, geçen seneye göre ciro oranının 10 katı arttığı ve Türk kullanıcılarının özel alışveriş ve fırsatlara ilgisiydi. Bunlar dışında, genel olarak tüm konferansların en sıcak konularından biri sosyal medya ve 2011 yılının getirecekleri idi. Webrazzi Summit sonrası, başka konferanslara gitmek yerine, öğrendiklerimi sindirsem iyi olacak galiba…

Ekim ayı etkinlikleri ve Kasım’ın getirdikleri-1



Btnet.com.tr- 28 Ekim'deki yazım..

Ekim ayı başından sonuna kadar, bilişim dünyası ve dijital pazarlama profesyonelleri için tam bir etkinlik karnavalıydı. Bilişim Zirvesi’nin 10. Yılı kapsamında, 4-5 Ekim tarihindeki oturumlar ve paneller oldukça zengindi. Bir çok katılımcı, benim gibi paralel oturumları kaçırdığına üzüldü. Kaspersky Lab CEO’su Eugene Kaspersky’nin konuşması gerçekten izlemeye değerdi. Özel eklerle Bilişim Zirvesi’ni an be an bize duyuran BT Haber ekibini bu satırlar aracılığı ile tekrar tebrik ediyorum.

Ardından, 6-10 Ekim tarihleri arasındaki Cebit Bilişim Eurasia gerçekleşti. Hannover Messe yetkilileriyle yaptığım görüşmede, geçen seneye oranla daha yüksek katılımlı ve hareketli geçtiğini öğrendiğim fuarda, geçen sene büyük bir metrekare ile katılan ve şov yapan Türk Telekom gibi büyük şirketlerin olmaması dikkat çekiciydi. Havanın da kötü olması sebebiyle, özellikle hafta içi ziyaretçi trafiğinin düşüklüğü dikkat çekiciydi. Bundan 5 yıl önce, Cebit başladığında koşarak ziyarete giden bir çok bilişim profesyoneli arkadaşımın fuara ilgisiz kalması ise düşündürücü. Cebit’in, özellikle bilişim alanındaki kobiler için ise, yurtdışı bağlantılar kurmaları açısından önemli bir işbirliği merkezi olduğu kesin.

7 Ekim’deki Digitalage Konferansı’nda, sosyal medya gurularından Socialnomics kitabının yazarı Erik Qualman ile tanışma fırsatı bulduk, bütün gün dijital pazarlama ve sosyal medya konuştuk. Eric’in Türkiye’deki sosyal medya potansiyelinin altını çizerek tekrar tekrar önemini belirtmesi gerçekten gurur vericiydi.



11-13 Ekim tarihlerinde Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleşen 18. Peryön İnsan Yönetimi Kongresi’nin en ilgi çeken oturumlarından biri, moderatörlüğümde gerçekleşen Facebook, Twitter, Bloglar.. Teknoloji ve İnsan Kaynakları Yönetimi oldu. İnsan Kaynakları çalışanlarının yoğun ilgisinin olduğu panel konuşmacıları arasında Microsoft Türkiye İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Belgin Ertam, Digitürk İç Hizmetlerden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tankut Sur ve Fikir Merkezi Reklam ajansı, strateji ve müşteri ilişkilerinden sorumlu Başkan Yardımcısı İhsan Özçıtak vardı. Dijital medyada işe alım sistemleri ve sosyal medyada yetenek avlama yöntemlerinin yoğun olarak konuşulduğu panelde, teknoloji firmaları dışındaki sektörlerin, özellikle dijital işe alım tarafında biraz geri kaldığı ve çağa hemen ayak uydurmaları gerekliliği ortaya kondu. Sosyal medyanın gücünü farklı platformlar aracılığıyla kullanan Microsoft’un, Facebook’ta kadın çalışanlarıyla iletişimi güçlendirmek ve kadınların bilişim dünyasına entegrasyonunu sağlamak amacıyla kurulan Women in Microsoft grubuna Türkiye’den yüksek katılımın olduğunu belirtilmesi benim için pek şaşırtıcı olmadı. Zira, Women in Microsoft grubunun takipçileri arasındayım ve bilişim dünyasındaki kadın profesyonellere de takip etmelerini tavsiye ediyorum. Bilişim sektöründe gün geçmiyor ki, yeni iş alanları oluşmasın! Bu yüzden, kalifiye eleman ihtiyacının dışında, yetenekli ve teknolojiyi seven gençlere ulaşmak ve işe en uygun adayları belirlemek için, Digiturk’un Facebook ve Linkedin üzerinde Monster aracılığı ile yaptığı çalışmaları, Friendfeed üzerinden yayınladığı ilanları takip etmenizde yarar var. Yurtdışında oldukça yaygın olan, şirketlerin çalışma ortamlarının, çalışanlar tarafından aktarılarak internet üzerindeki sosyal medya kanallarında da paylaşıldığı videolar, kuruma bağlılık ve çalışma isteğini arttırır. Digiturk’un bu bağlamda, çalışanlarıyla birlikte yaptığı ve sıfır maliyetli filmini izleyin derim.

Geri kalanı ise haftaya...