15 Haziran 2010 Salı

Özyeğin Üniversitesi'nden Thomas L. Friedman Şov! Tek kelimeyle harikaydı:)



Özyeğin Üniversitesi, son dönemde gerçekten nefis işler yapıyor. Hüsnü Özyeğin'in gençlere inancı ve ülke sevgisi tartşılmaz. Hayatımda ilk tanıştığım işadamıdır. Sene 95, Bogazici Ekonomi 2. sınıftayım. Işletme Kulübü'nün düzenlediği etkinlikle Finansbank'ı görmeye gitmiştik. Yoğun gündemine rağmen, üniversiteli 10 genci odasında karşıladı, bize yarım saatini ayırarak hayat hikayesini ve deneyimlerini paylaştı. Öğle yemeğinde, Finansbank yemekhanesinde beraber yemek bile yemiştik! Sanırım, kısa bir süre de olsa kariyerimin başındaki bankacılık maceramda, Hüsnü Bey'le geçirdiğim o günün büyülü etkisi büyük.

Özyeğin Üniversitesi 15 Haziran'da Research@OZYEGIN etkinligini duyurmak için Swiss Otel'de ünlü yazar, düşünür, akademisyen, araştırmacı, NY Times gazetesi yazarı gibi farklı bir çok şapkası olan Thomas Friedman'ı bizlerle tanıştırdı.



Friedman müthiş bir sunum yaptı, sözel ve görsel gerçek bir şovdu! Bildiğimiz ve bilmediğimiz dünya dinamikleri üzerine aydınlanmamızı, en önemlisi, şapkayı önümüze alıp düşünmemizi sağladı. 2008-09 global krizini sadece ekonomik değil, aynı zamanda çevresel faktörlere bağlayan Friedman, son dönem başımıza gelenlerin aslında çevresel&ekonomik istikrarsızlıkla bağlantılı olduğunun altını çizdi. Citibank, Izlanda ve Iceberg'lerin aynı anda erimesinin bir tesadüf olmadığını yüzümüze tokat gibi vurdu.

Amerika'nın tüm değerlerini yeniden yaratması gerektiğini belirtti ve Amerika halen dünyada trendsetter olduğu için, yapılacak stratejik ve doğru enerji ve yeşil çevre çalışmalarının tüm dünyada benimseneceğini, bu anlamda, Amerika'nın liderlik etmesi gerektiğinden dem vurdu. Bir Amerikalı olarak, ülkesine, insanlarına ve politikacılarına oldukça yerinde özeleştirilerde bulundu.



Güney Afrika'daki bie billboard'da Daimler'in 4 kişilik akıllı Forfour Smart araçlarını tanıtmak için kullandığı reklam sloganında şöyle yazıyor: German engineering, Swiss Innovation, American nothing!

Günden güne, dünya, sıcak, düz ve kalabalık olmaya başladı. Bu yüzden, IT artık yerini ET( Enerji+ Teknoloji)ye bırakmalı. Bunu başarabilen ülkeler, bu durumdan zaferle çıkacaklar. Türkiye'nin de yüksek oranda şansı olabilir.

Eğer, yeterli enerji olmazsa, yeni jenerasyonlar geri gidecek. Çünkü, internete girip Google'daki bilgileri arayacak enerji kaynağı bulamayacaklar! Gine'de üniversite öğrencileri hava alanlarındaki park ışıkları sayesinde ders çalışabiliyorlar. Neden mi? Tek ışık kaynağı bu da ondan!

Çin'in 2 haftada tükettiği enerjiyi, Afrika 1 yılda tüketiyor!


Kırmızı, beyaz ve mavi olan Amerikan bayrağının renkleri arasına yeşilin karışması gerek! Yeşil devrimden bahsetmek için, bunu politikacılardan kurumlara herkesin benimsemesi gerekir. Şu anda yaşanan yeşil enerji devrimi değil, yeşil bir partidir:)

Enerji devriminde, IT ve fiyatlama önem taşıyor. Eğer bir ürün çevreci olduğu için daha pahalıysa, kimse yeşil devrimi sahiplenmek istemez ki.

Rule of Thumb:
''Change your leaders, not your lightbulbs!''


Sempatik üslubu, kitabı 'Hot, Flat & Crowded' tan yaptığı alıntılar ve tüm sorulara içtenlikle yanıt vermesiyle kalbimizi fethetti. Türkiye'de bir politikacıdan veya akademisyenden ne zaman buna yakın bir sunum izleyeceğimi hayal ettim. Hayal olarak kalmamasını diledim:)


Seminer sırasında yanımda, televizyonda Pusula programından tanıdığımız haberci Mithat Bereket oturmaktaydı. Elinde, Friedman'ın 1989'da yazdığı 'From Beirut to Jerusalem' kitabının orjinali vardı. Kısa sohbetimizde, kitabı 1991'de Londra'da aldığını ve imzalatmak için getirdiğini belirtti. Başarılı insanların, kesinlikle sevdikleri işi yaparak mutlu olacaklarına inancım, sayesinde bir kat daha arttı.

Takipçilerim, blogumda, internet ve eticarete yönelik yazılar yayımladığımı bilirler. Bu seminerden ve Friedman'ın teorilerinden bahsetmemin temelinde yatan, Friedman gibi bir modern zaman düşünürünün Türkiye'nin girişimci gücüne olan inancı. Günümüzde önemli olan fikri bulmak! Uygulamayı, ürünü, satışı, pazarlamasını, satış sonrası hizmetlerini yapabileceğiniz kaynaklar dijital dünya sayesinde ulaşılabilir durumda!

Bu arada, Özyeğin Üniversitesi, girişimcilere yönelik bir kuluçka merkez (incubation center) açacağını müjdeledi. Hem de 2 ay içinde! Heyecanla bekliyorum:) Ülkemizin girişim merkezlerine esas şimdi ihtiyacı var. İşim dolayısıyla sürekli gençlerle iletişim halinde olduğum için, hayallerini, hedeflerini ve yaptıkları işleri görüyorum. Ülkemiz, bir çok dünya ülkesine göre bolluk ve bereket içinde. Tabi, fırsatları görebilenlere:)

YAZARIN NOTU: Özyeğin Üniversitesi'nin sosyal medya danışmanlığını Dekatlon Buzz yapıyor. Özyeğin Üniversitesi Kurumsal İletişim Direktörü Elvan Omay'ı sosyal medya iletişim stratejilerini doğru bir ekiple ve büyük bir öngörüyle yönettiği için tekrar kutluyorum.

14 Haziran 2010 Pazartesi

19 Haziran Eticaret Eğitimi'nde Hediye Yağmuru! İletken'den aylık 5.000 TL değerindeki 6 aylık Tavsiye Sistemi ve Xing 6 aylık Premium Üyelik



19 Haziran Eticaret Eğitimi katılımcılarından eticaret sitesi sahibi bir kişiye, Türkiye'nin ilk ve tek tavsiye sistemleri şirketi İletken Teknolojileri'nden, yıl sonuna kadar, AYLIK 5.000 TL'lik tavsiye sitemi Hediye ediyoruz. Eticaret sitesi çalışanları ve sahipleri için kaçırılmaz bir fırsat!

Ayrıca, katılımcılardan 1 kişi, Xing 6 aylık Premium Üyelik kazanacak.

Eğitime Katılım için:
seda@egitimakademi.com
İçerik için tıklayınız.

13 Haziran 2010 Pazar

19 Haziran Eticaret Eğitimi'ne Buyurun!



Eğitmen : Anıl Altaş
Süre: 1 gün
Katılım Bedeli: 200 TL + KDV
YER: Boğaziçi Üniversitesi Mezunlar Derneği
Hisarüstü / ISTANBUL

E-ticaret: Dijital Dünyada Yeni Ticaret Yolunu Keşfedin
B2B, B2C, C2C ve Sosyal Medya

Ürünlerinizi hala geleneksel ticaret yöntemleriyle mi satıyorsunuz?
İnternet üzerinden satış yapmayı deneyip pişman mı oldunuz?
Neden bazı insanlar e-ticarette daha başarılı?
Dijital dünya trendlerini anladığınıza emin misiniz?
İnternet, geleneksel ticarette Tsunami etkisi yarattı: E-ticaret

İnternetle başlayan dönüşüm sürecinde, bireysel ve kurumsal olarak ürün ve hizmetlerimizi tanıtırken kullandığımız satış yöntemlerimiz tamamen değişti. Daha kalıcı, daha dinamik ve düşük maliyetli çözümlerle e-ticaret sayesinde ürünlerinizi etkin bir şekilde satabilir, firmanıza veya kendinize katma değer yaratabilirsiniz. Dijital dünyada yeni ticaret yolunu keşfedenlere katılın, siz de kazanacaksınız.

Seminere kimler katılmalı ?

Yeni iş kurmak isteyen, ürünlerini internet üzerinden satmak isteyen kadın/erkek girişimciler
Şirket sahibi, ortakları
Şirket yöneticileri
Kurumların pazarlama, satış ve satış sonrası servis bölümü çalışanları
Bayi kanalı ve aktif satış yöneticileri.
Ben e-ticaret konusunda her şeyi biliyorum, ihtiyacım yok diyenler !

Seminer İçeriği

1. İnternet ve küreselleşmenin getirdikleri

o Türkiye ve dünya pazarı ile ilgili önemli analizler

2. E-ticaret tanımı, tarihçe, modeller

3. Herkes eticaret yapabilir:)

o Amazon.com, Markafoni.com hikayesi ve dersler

o Yemeksepeti.com, e-bebek.com, Evimizinherseyi.com hikayesi ve dersler

4. İnternet üzerinden satış metotları

o İstediğiniz işe uygun olarak geliştirmeniz gereken internetten satış yöntemleri

o Dünyadan ve Türkiye’den Gerçek örnekler

5. Kendi sitemden nasıl satış yaparım?

o Paket e-ticaret programları

o Paketle birlikte değişen organizasyon yapısı

o Müşteri ilişkileri yönetiminin önemi

6. Site ziyaretçilerinizi müşteriye dönüştürmenin püf noktaları

( Katılımcılara ait web site tasarımları, eğitimde anlatılanlar ışığında ve eğitim sırasında analiz edilecektir.)

7. Gerçek ve sanal dünyada yaşanan alışveriş deneyimi arasındaki farkları nasıl en aza indirebiliriz?

8. İnternet müşterisi ne ister?

o Sürekli iletişim, güven ve..?

o Google 2008 e-ticaret araştırma sonuçları

9. Siteyi açtık, her şey yeni başlıyor!

Google’sız eticaret düşünülemez.

o Dijital Pazarlama Trendleri ve Taktikleri

o Adwords

o Google trends//Google Analytics//Google Alerts

o Video kullanımının pozitif etkileri

o E-mailing( Opt-in//Opt-out kavramları)

o Eticaret ve bülten gönderiminin önemi

10. E-mağaza satışlarını arttırmanın 10 Etkin Yolu

o Gerçek mağaza ve sanal mağaza

o Gerçek mağazaları nasıl etkin kullanırız?

o WOMM

11. Sosyal medya trendleri, kişisel/kurumsal markanız ve e-ticaret

o Web 2.0 etkileri

o Facebook, Twitter, Friendfeed, Linkedin, Xing ve bloglar

o Sosyal medyada başarılı eticaret kampanyaları

12. Peki, sırada neler var?

o Mobil ticaret, aplikasyonlar ve sonrası…