
8 Temmuz Perşembe günü Nişantaşı'nda bir toplantı sonrası, ne zamandır uğramak istediğim Sosyal Medya Ajansı Dekatlon Buzz'a gitmek için, kurucularından Nurettin Özdoğan'ı aradım. Kısa sürede bir set up yaptık ve 1 saat içinde, kendimi, Rumeli Caddesi üzerindeki Remzi Kitapevi'nin karşısında bulunan iş hanının en üst katındaki Dekatlon Buzz ofisinde buldum.
Ofisin kapısından içeri girer girmez, Dekatlon koşucularının duvardaki dev fotoğrafları beni karşıladı. Sonra da kendileri ve enerji dolu gülümsemeleri:) Sosyal medya ajansının ortaklarından Samet Ensar Sarı ve Nurettin Özdoğan, gelmemi fırsat bilerek, tüm ekiple kısa bir söyleşi toplantısı organize etmişlerdi bile. Bu kadar kısa sürede organize olabilen bir ajansa profesyonel iş hayatımda, gerçekten az rastlamışımdır. Zaman zaman farklı sektör profesyonelleriyle tanışma toplantıları yaptıklarını belirttiler. Bugün benim günümdü, ne güzel!

Nurettin, beni tüm ekibe tanıtırken, ilk kez ne zaman tanıştığımızı anlattı. Teknoloji Holding-Embrio'da çalıştığım dönemde, İTÜ tarafından düzenlenen ilk ETohum yarışmasında 1.liği, internet üzerindeki başarılı iş fikriyle Nurettin Özdoğan kazanmıştı ve biz de Embrio olarak etkinlik sponsoruyduk. O zamanlarda tanıştığım bu genç ve başarılı üniversite öğrencisi, geçtiğimiz 3 yıl içerisinde başarılı 2 internet girişiminde bulunmuş, sayısız kuruluştan 'Genç ve Başarılı İşadamı' ödülleri almıştı. Tanıştığımız ilk günden itibaren, sosyal medya sayesinde birbirimizi sürekli takip ettik, yazdıklarımızı okuduk, yorumladık ve paylaştık. Bu pırıl pırıl genç adam, paylaşmayı ve sosyal medyayı o kadar iyi analiz etti ki, sektördeki boşluğu ve networkünü kullanarak, geçen sene sonunda 4 arkadaşıyla birlikte, Türkiye'nin en hızlı büyüyen şirketini, Dekatlon Buzz'ı kurdu. Nurettin, tanışma hikayemizi, bizi dinleyen 15 iş arkadaşına anlatırken, onunla ve son girişimiyle bir kez daha gurur duydum.

Yeni bir iş kurarken, kendi gibi düşünen-Likeminded- insanları bulmak kolay değildir. Ancak, Dekatlon, hem Türkiye'nin büyük markalarını portföyüne katmış, hem de yeni kurduğu enerjik ekibiyle yola çıkmış bile. Ekip o kadar aktif ki, yaptıkları işe hakkını verdikleri kesin. Gördüğüm kadarıyla, sadece koşmuyorlar, sanırım, uçuyorlar:)
Yaş ortalaması 25'in altındaki yaklaşık 15 genci esnetmeden 30 dk. anlamlı ve eğlenceli şeyler anlatmak kolay değil gerçekten. Üniversitelerde yaptığım sunumlardan alışkınım, ama, biraz hazırlıksız mı yakalandım diye düşünürken, her şey doğaçlama gelişti. Kariyerimdeki dönüm noktaları, iş hayatımda sürekli rastladığım ekonomik krizler ve fırsat olarak yansımaları, internet sektörüne geçişim, cebimdeki deneyimlerimi sektöre farklı bir gözle yansıtmam, eticaret, sosyal medya, geleneksel ajansların sosyal medyaya bakışı, markalar, vs.. derken, muhabbet 1 saati buldu. İçlerinde not alan arkadaşlar olması beni çok mutlu etti.
Özellikle, içerik üretmek, yeni medya stratejileri, günümüzde blogger kavramı, Promoqube sosyal medya ajansında çalışan Pucca'nın başarısı üzerine konuştuğumuz bölümler ilgi çekiciydi. Bu ekip içinden çıkacak bir dizüstü edebiyat örneğini yakın dönemde bekliyorum:) Hatta, markaların, sosyal medyadaki bloggerları izleyerek, stratejilerine uygun kişilere sponsor olarak, onları yazmaya teşvik edip, kitaplarını basmaları gerektiğini düşünüyorum. Henüz PR şirketleri bu yönde bir girişimde bulunmuyorlar maalesef. Bence çok şey kaçırıyorlar!
Her biri farklı disiplinlerde eğitim almış-içlerinde kimya mühendisliği mezunu olanlar da var:)-, klasik bir firmada çalışmak yerine, yeni kurulan bir sosyal medya ajansında çalışmayı,üretmeyi, öğrenmeyi, keşfetmeyi ve paylaşmayı seçmiş vizyoner Dekatlon Buzz ekibi, müthiş projeler gerçekleştirdiler. Kısa zamanda, yeni ve etkili eticaret-sosyal medya projelerine de imza atacaklar. Hatta, Türkiye pazarında uyguladıkları ve başarılı olan işlerin bir bölümü, farklı ülkelerde uygulanmaya başlayacak. Benden söylemesi!
Dekatlon ekibiyle sohbet gerçekten çok keyifliydi, zamanın nasıl geçtiğini anlamadık! En kısa zamanda tekrar görüşmek üzere sözleştik. Tüm ekip, gece gündüz, işlerini büyütmek ve geliştirmek, çalıştıkları büyük markalara katmadeğer sağlayabilmek için çok ama efektif şekilde çalışıyorlar.
Nasıl mı?
Sevdiğiniz işi yaptığınız zaman, işe gitmek zorunda kalmıyorsunuz ki:)