20 Haziran 2017 Salı

Sanal Gerceklik Meditasyonu- Guided Meditation VR

Bir Meditasyon Egitmeni olarak, kisiye ozel meditasyon teknikleri ogretiyorum. Biliyorum ki, herkesin zihni ve bedeni farkli calisiyor. Ve, herkese uygun bir meditasyon teknigi var.  Yani, herkes meditasyon yapabilir! Seviyesine ve kapasitesine bagli olarak, her meditasyon deneyimi aslinda kisiye ozel. Bazilarinin dusundugu gibi, Meditasyon, sadece gozlerimizi kapatip nefes almaktan ibaret sikici bir sey degil. Tam tersine, eglenceli bir oyun aslinda. Basrolunde sizin oldugunuz ve hayatinizin filmini seyrettiginiz bir oyun aslinda. 

KADIN KADINA calismalarinda veya Cocuklarla yaptigim Nefes ve Farkindalik Atolyeleri'nde, Visualization- Imgeleme - Teknigini sikca kullaniyorum. Tum meditasyon ve imgeleme calismalarini bizzat ben kendim yaziyorum ve akisa gore revize ediyorum. Bu noktada, Meditasyon gecmisim ve ogretmenlerimle ilgili Meditation medicine- Ilac Niyetine Meditasyon- adli blog yazimi okumanizi tavsiye ederim.  



Imgeleme Teknigi'ne, rehberli bir meditasyon da diyebiliriz. Ancak, ben, IMGELEME demeyi tercih ediyorum. Zaman zaman, bazilarimizin zihni cok yorgun olabiliyor ve imgeleme yaparken, yani basit anlamiyla, HAYAL kurarken, zorlanabiliyoruz. Hatta, bazen kendimizi fazlaca zorluyoruz! Etraftaki sesler, bulundugumuz oda, birlikte oldugumuz kisiler, o anki ruh durumumuz, Imgeleme calismasinin kalitesini etkileyebiliyor. 

Ozellikle iletisim ve ogrenmede GORSEL tarafi guclu olmayan kisiler, Imgeleme calismalarinda, diger katilimcilara gore daha az konsantre oluyorlar. Cabuk sikiliyorlar, devam etmekte ve varolan hikayeyi yakalamakta zorlanabiliyorlar.                                                                                                                                                    Bu noktada, Mindful Teknoloji devreye giriyor. Teknoloji nasil olur da, mindful olur, demeyin! 

Hemen, anlatiyorum:)

Evinizin konforunda, is yerinizdeki odanizda veya yuzlerce kisinin oldugu bir restoranda, gozunuze gozluklerinizi takiyorsunuz. Hoooooppp, bambaska, mutlu ve huzurlu bir dunyaya adim atiyorsunuz. 

Sanal Gerceklik- Virtual Reality- Teknolojisi kullanilarak hazirlanmis, 3 boyutlu meditasyon deneyimi ile bambaska bir dunyaya adim attiniz! Hayallerinizin otesinde bir meditasyon deneyimine hosgeldiniz. Buyurun, videoya tik tik...

Surekli ekran basinda olan ve/veya oyun oynayan cocuklarin ve genclerin zihnini rahatlatmasi, kafasi cok yorgun olanlarin sakin ve dingin bir ruh haline gecebilmesi, fiziksel agri kontrolu, fobiler, hareket etmekte zorlananlar, konsantre guclugu yasayanlarin dikkatini toparlayabilmesi ve bence en onemlisi de, hayal kuramayanlarin hayal kurabilmesi icin, cok etkili 3 boyutlu bir teknolojik imgeleme-meditasyon- araci. Cubicle Ninjas tarafindan gelistirilan aplikasyonu kullanmak icin Samsung Gear VR veya HTC Vive gozluklerine ihtiyaciniz var. Sonrasinda ucretsiz olarak aplikasyonu bilgisayariniza veya tabletinize indirebilir ve 3 boyutlu bu sahane deneyime baslayabilirsiniz. 
2016 yilinda ilk surumu yayinlanan aplikasyonun tamamlanmis versiyonu 2017 yilinin sonbaharinda kullaniciyla bulusacak. Websitesinde deneyime katilanlarin cok etkilendigi yaziyor. Harika olduguna eminim, ben de bir an once denemek istiyorum. 

Umarim, bu ve buna benzer urunlerin en kisa zamanda bilim adamlari tarafindan testleri yapilir, case study-ler yayinlanir. Sonrasinda, cocuklar, gencler ve yetiskinlere yonelik bir cok hastalik icin de yarari kanitlanir. Bazi doktorlar da benimle ayni fikirde, bir Ortopedik Cerrah olan Anand Vora gibi. Merkezi Ohiao'da bulunan Cleveland Clinic'te ise, Microsoft HoloLens'in , Virtual Reality- Augmented Reality-Mixed Reality kullanilarak tasarlanmis ve Parkinson hastalarinin yurumelerini, hareket etmelerini kolaylastirici sanal gerceklik gozlukleri kullanilmaya baslanmis durumda! Biz de, doktor recetelerinde, gelecegin ilaclari- future medicine- olarak, 3 boyutlu Sanal Gerceklik Meditasyonlari ( Guided VR Meditation) gormeye baslayacagiz sanki. Bu gunler cok uzak degil, emin olabilirsiniz:) 








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder