23 Mayıs 2010 Pazar

Mobile Monday, Görkemli bir Kapanışla Sezona Veda Etti

Uzun zamandır severek takip ettiğim, değerli arkadaşım Natali Yeşilbahar'ın liderliğinde ve Ercüment Büyükşener'in katkılarıyla güzel bir ekip çalışmasına dönüşen Mobile Monday etkinliği, 17 Mayıs'ta sezonu görkemli bir şekilde kapattı. Görkemli derken, organizasyondan, Garanti Bankası'nın cömert ev sahipliğinden ve hatta, kokteylde ikram edilen Garanti Yeşili içeceğinden:) bahsetmiyorum sadece. (Evet, Garanti'nin kendi yeşilinde bir içeceği varmış, tarafımca test edildi, onaylandı.) Görkemli dememin asıl nedeni, konuşmacıların yaptıkları sunumların, son dönemde izlediğim, mobil ve internete dair, en son bilgileri ve vizyonu içeren sunumlar olmasından kaynaklanıyor!


Garanti Bankası'nın da çalıştığı ve Avrupa'nın en büyük dijital ajanslarından olan LBI'ın danışmanlarından ( Ajans, Lost Boys International, La Bamba Instrumental veya Love Building Interweb gibi isimler de kullanıyor:) Richard Clifford ve Turkcell Ürün ve Servis Yönetimi'nden sorumlu GMY Cenk Bayrakdar mobilin geleceğinden bahsettiler. Etkinlikle ilgili ayrıntılı bilgilendirme yazısını Natali Yeşilbahar'ın sitesinden okuyabilirsiniz.

Ben, daha çok, işin eticarete yönelik kısmına ait bilgiler vereceğim. Eticaret ve mobil ticaretin birleştiği uygulamalar sayesinde heyecan her gün artıyor! Bu uygulamaları görmezden gelenler için ise zaman daralıyor. Tik tak, tik tak, tiiinnkk taaannkkk....


  • Ebay, mobil sitesi ve iphone aplikasyonu sayesinde, yıllık gelirine ciddi bir pay eklemiş. Yaklaşık 600 Milyon USD! kadar. Dikkat edin, gelir diyorum, satış hacmi demiyorum:) Bu sayede, mobil sitesinde, her dakika 2 ürün satılmış. (Yazarın Notu: Türkiye'de Gittigidiyor dışında, mobil siteye yönelik yatırım yapan eticaret sitesi hemen hemen hiç yok gibi. Bu gemiyi kaçırmamak ve kullanıcı tarafında markaya yönelik ilk izlenimi yukarıya çekmek için, bir şeyler yapmaya başlamak gerek. 1 sayfalık bir mobil site bile, hiç yoktan iyidir. Mobil site tecrübesi sonrası, mobil aplikasyonlara geçiş yapılmalıdır. Eticaret siteleri organizasyonunda, sadece ve sadece mobil site ve mobil satışa yönelik çalışacak olan deneyimli veya yetiştirilecek eleman alımına başlanması şiddetle tavsiye edilir. Günü kurtarmaya değil, geleceğe yatırım yapmaya ihtiyacımız var. )
  • Amazon'un iphone üzerinde harika bir aplikasyonu var: ''Amazon Remembers'' ile, ilgilendiğiniz ürünün fotoğrafını çekiyorsunuz- sadece fotoğraf, barkod değil- ve sevdiğiniz ürünler arasına kaydediyorsunuz. Amazon, sizin için, bu ürünün aynısı veya benzer ürünleri seçenek olarak gösteriyor. İhtiyaçlarınızı karşılıyorsa, iphone aracılığı ile satın alabiliyorsunuz. (Yazarın Notu: Akakce, fiyat karşılaştırmaya yönelik, barkod tarafında böyle bir uygulama geliştirdi ve sektöre öncülük yapıyor. )
  • Perakendeye yönelik Tesco Wine Aplikasyonu- İmaj Tanıma: Tesco'da veya herhangi bir markette gördüğünüz şarabın ön yüzündeki etiketinin-barkodunun değil-fotoğrafını çekiyorsunuz ve Tesco'da satılan bir şarap ise, size şarabın tüm şeceresini döküyor. Hangi bölgenin hangi üzümlerinden yetiştiği, hangi yemekle iyi gittiği vs... Tesco'daysanız, bu bilgiye dayanarak marketten direk satın alıyor, market dışında iseniz, mobil telefonunuzdan satın alma işlemini gerçekleştiriyorsunuz. ( Yazarın Notu: Yurtdışına şarap ihraç eden Türk şirketleri veya sitesinden şarap satmaya çalışanlara harika bir örnek.)
  • Tesco Club Card Aplikasyonu: Tesco Club Card'ınızdaki puanlarınızı telefonunuzdan öğrenebilir ve puanlarınızla mobil ticaret aracılığıyla alışveriş yapabilirsiniz. ( Yazarın Notu: Club Card'a en çok yatırımı yapan Boyner'den böyle bir atılım bekliyorum doğrusu.)

Gelelim, Turkcell tarafına. Cenk Bayrakdar, öncelikli olarak, internet ve mobil dünyasında ne yapılırsa yapılsın, müşteri deneyiminin bir ihtiyacı karşılamak üzerine olması gerektiğinden bahsetti. Uygulamada bir ihtiyaç çözülmüyorsa, kampanya reklamı kesildiği zaman elde avuçta yararlı bir şey kalmadığını anlattı. Turkcell'in yeni dönemde odaklandığı 6 alanla ilgili bilgiler verdi: Telco & Content Services, Mobile Finance, Mobile Health, Mobile Advertising, Internet & Community, Mobile Learning


Ayrıca, rakip olarak diğer operatörler dışında, TTnet'i de sürekli takip ettiklerini ve IPTV'nin başlamasıyla, yeni bir döneme girileceğinin altını çizdi.

Sevgili Natali'ye bu güzel etkinlik için tekrar teşekkürler..

1 yorum:

  1. Etkinlikte Turkcell adına konuşan kişi Serdar değil Cenk BAYRAKDAR olacak, kontrol edebilir misiniz ?

    İyi çalışmalar,

    Bülent YILMAZ
    Turkcell - Ürün ve Servis Geliştirme

    YanıtlaSil