Ev hanımları yerini e-hanımlara bırakmaya başlamış durumda. Sosyal ağlarda gezinen, bloglarda yazı yazan, özel alışveriş sitelerinde aileleri ve kendi için indirim takibi yapan veya Farmville'de çiçek yetiştiren e-hanımların sayısı son dönemde oldukça hızlı bir yükselişte. IP dergisi Mayıs sayısında bu konuya özel bir dosya ayırmış. Aşlenin ve evin tüm ihtiyaçlarını karşılayan ev hanımlarının yeni formasyonu olan e-hanımların online alışverişi sevdiğini biliyoruz. http://www.eyupsabrituncer.com/ sitesi yöneticileri, aldıkları siparişlerin büyük çoğunluğunu, ev kadını segmentindeki müşterilerinden olduğunu belirtiyorlar.
E-hanımların online alışverişi sevmelerinin temel nedeni, satın almak istedikleri kaliteli ürünlere, en uygun fiyatlarla, en hızlı şekilde internetten erişebileceklerini keşfetmiş olmaları. Ayrıca, teknolojinin ve güvenlik sistemlerindeki gelişmelerin doğal sonucu, eticaretteki güven probleminin azalması ve e-hanımların internete yönelmelerine neden oluyor.
Ev kadınları, erkek internet kullanım oranını, 2010 yılında değiştireceğe benziyor. Televizyonu bu kadar seven ve tüketen bir toplumda, bilgiye kolayca ulaşmayı ve sosyalleşmeyi sağlayan internet, e-hanımlar için video içeriklerin artmasıyla daha çekici hale geliyor. E-hanımlar, , oturdukları yerden alışveriş yapmanın ve uygun fiyatlı ürünleri araştırmanın yolunu internet sayesinde keşfediyorlar. E-hanımların en çok ilgilendikleri kategoriler, aksesuar, altın, cep telefonları, elektrikli ev aletleri, ev tekstili, kozmetik, mutfak ürünleri, oyuncak, sağlık, güzellik ve spor olarak sıralanabiliyor.
Aslında, e-hanımların internetten beklentisi meraklarını gidermek. Bilmedikleri bir dünyayı yeni keşfettikleri için, 40-65 yaş arasındaki pek çok e-hanımın bir sosyal ağ hesabı mevcut. E-hanımların internete ayırdıkları zaman, harhangi bir çalışana göre daha uzun ve kaliteli. Yabancı FMCG markalarının bir bölümü, bu fırsatı keşfettiler ve Jacobs-Derya Baykal kampanyası gibi harika projeler filizlenmeye başladı bile:)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder